سیسمونی ارزان | سیسمونی دست دوم

لوازم دست دوم کودک برای سیسمونی؟

بسیاری از والدین با لفظ لوازم کودک دست دوم یا سیسمونی دست دوم برای کودک خودشون، سرسختانه مخالفت می کنند و خرید هر گونه لوازم سیسمونی دست دوم برای کودک خودشون رو ممنوع و غیر ممکن تلقی می کنند. البته باید به این دسته از افراد کاملا حق داد که باتوجه به اینکه برای به دنیا اومدن نوزاد خودشون بسیار ذوق زده هستند و منتظر به دنیا اومدن کودک خودشون هستند. لذا استفاده از لوازم سیسمونی دست دوم برای کودک خودشون رو بسیار ناپسند می دونن، مخصوصا اینکه متاسفانه بیشتر خانواده های امروزه دارای معضل تک فرزندی هستند و سعی می کنند تمام امکانات و هزینه های خودشون رو صرف رفاه و راحتی تک فرزند خودشون بکنن.

تغییر نگاه نسبت به لوازم دست دوم کودک:

اما در اینجا می خواهیم به این دسته از والدین نگاه متفاوتی به مقوله استفاده از لوازم دست دوم کودک بدیم شاید بتونن به این موضوع از زاویه ای دیگه نگاه کنند. روی صحبت ما مخصوصا بیشتر با والدینی هستش که منتظر به دنیا آمدن کودک اول خودشون هستند و تحت هیچ شرایطی زیر بار موضوع خرید سیسمونی ارزان یا دست دوم نمی روند.

بسیاری از لوازم سیسمونی خریداری شده بدون استفاده باقی می مونن:

همانطور که می دونید کودک در سالهای اولیه تولد رشد بسیار سریعی داره و سالانه و حتی ماهانه رشد اون تغییر قابل توجهی میکنه. از طرفی هم هر کودکی بنابر شرایط و اقتضاء خودش با کودکان دیگه فرق میکنه و این یک اصل غیر قابل انکاره.

اگر از والدین با تجربه بپرسید، قطعا اونها تائید خواهند کرد که بسیاری از لوازمی که برای کودک خودشون تهیه کردن اصلا استفاده ای از اونها نکردن و یا بیشتر از یک الی دو بار فرصت استفاده از اون لوازم کودک رو پیدا نکردن و بدون استفاده به حال خودش رها کردن.

به عنوان مثال بسیاری از لباسهایی که والدین برای سیسمونی نوزاد تهیه می کنند اصلا فرصت استفاده از اونها رو پیدا نمی کنن چون برخی از کودکان رشد بسیار سریعی دارند و برخی هم متاسفانه سرعت رشد مناسبی ندارند که والدین مجبورند مجددا به بازار مراجعه کرده و لباسهای مناسب با کودک خودشون رو تهیه کنن.

یا به عنوان یک مثال دیگه، به این موضوع میشه اشاره کرد که اکثر خانواده ها نسبت به خرید کالسکه و کریر برای سیسمونی اقدام می کنن، در حالی که برخی از کودکان نشستن روی کالسکه رو اصلا دوست ندارند و هرگز از این وسیله استفاده نمی کنند. یا حتی صندلی ماشین کودک که در این مورد هم برخی از بچه ها با نشستن روی صندلی ماشین شروع به گریه می کنند و پدر و مادر هم مجبور می شوند کلا قید استفاده از این لوازم کودک رو بزنن و در مقابل مقاومت کودک خودشون، راهی جز تسیلم شدن نداشته باشن!

با توجه به این مطالب، نکته ای که در نگاه اول باید به اون توجه کرد اینه که در خرید لوازم سیسمونی قبل از به دنیا اومدن کودک افراط نکنید، چون خیلی از لوازم شاید حتی فرصت یکبار استفاده شدن رو هم پیدا نکنند. ثانیا این لوازم سیسمونی دست دوم استفاده نشده می تونن در اختیار سایر والدین قرار بگیرند، تا شاید اونها از این وسیله کودک استفاده و بهره کامل رو ببرند. اما با قیمتی بسیار پایین تر از نمونه های آکبند و نو.

خرید لوازم بهداشتی دست دوم کودک ممنوع:

فقط به عنوان یک نکته مهم باید این موضوع رو متذکر بشیم که لوازم بهداشتی کودک اصلا و تحت هیچ شرایطی نباید دست دوم تهیه بشه و حتما باید از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه و استفاده کرد. از بین لوازم سیسمونی که میشه دست دوم اونها رو تهیه کرد میشه به موارد زیر اشاره کرد:

1- کالسکه 2- کریر 3- صندلی ماشین 4- لباس کودک 5- تخت 6- گهواره 7- سبد حمل (کریکات) 8- اسباب بازی و سرگرمی 9- فرش اتاق کودک 10- کمد کودک 11- نی نی لای لای 12- بالشت ضد غلت 13- دما سنج 14- کهنه شور کودک و…

از این رو پیشنهاد ما اینه که به جای خرید لوازم سیسمونی ارزان و بی کیفیت که قطعا عمر بسیار کمی خواهند داشت، سراغ لوازم سیسمونی در حد نو و کاملا سالم و با کیفیت تر بریم تا از لوازم استاندارد و ایمن برای کودک خودمون استفاده کنیم و بهای کمتری بپردازیم و هم عمر لوازم خریداری شده بسیار بیشتر از نمونه های ارزان و با کیفیت باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *