برند چیکو را بیشتر بشناسیم

معرفی برند چیکو

برند چیکو:

با توجه به اینکه برند چیکو یکی از معروف ترین برندهای لوازم کودک و سیسمونی هستش، در اینجا قصد داریم تا اندکی نسبت به معرفی این برند معروف بپردازیم و شما رو بیشتر با این برند آشنا کنیم. چرا که هر پدر و مادری که یک فرزند در خانه داشته باشد، حداقل تجربه استفاده از یکی از محصولات چیکو رو برای سیسمونی فرزند خودشون داشتن . از این رو شاید براشون جذاب باشه که بدونن اصلا این برند متعلق به کجاست و چگونه به وجود اومده.

تاریخچه برند چیکو:

برند chicco  که تلفظ صحیح ایتالیایی آن (کی کو) هستش، یکی از شناخته شده ترین برندهای تولید کننده انواع لباس کودک و اسباب بازی کودک در سراسر جهان هستش که در حال حاضر در بیش از 120 کشور دنیا در حال فعالیته. این برند قدمت حدودآ 60 ساله داره و در سال 1958 در ایتالیا شکل گرفته و متعلق به هلدینگ آرتسانا هستش.

آشنایی با برند چیکو:

آرتسانا توسط شخصی به نام پیترو کاتلی در سال 1946 در شهر کومو ایتالیا تاسیس شد. کاتلی در سال 1920 در دهکده کوچک مونئولیمپینو ، واقع در نزدیکی شهر کومو ایتالیا و مرز سوئیس متولد شد. وقتی کاتلی 17 ساله بود ، کار خودش رو در یک تولیدی کوچک دماسنج و سرنگ سوئیسی آغاز کرد. کاتلی خیلی زود کارفرمای خودش رو متقاعد کرد که به او کار فروشندگی بده.  با این حال خود کاتلی در مصاحبه ای که داشت عنوان کرده بود که  کار فروش خیلی دشوارتر بود چون محصولات تولیدی اون شرکت “از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند”.
کاتلی در طول جنگ جهانی دوم در ارتش ایتالیا خدمت کرد و در سال 1946 به منطقه کومو برگشت. کاتلی توانست برای شروع کار در خانه خودش وام بگیرد و تجارت شخصی خودش ، که اون رو آرتسانا نامید شروع کنه. کاتلی از تجربه شبکه خود در فروش داروها برای وارد کردن دماسنج از آلمان شرقی استفاده کرد. در آن زمان ، دماسنج ها ، مانند اکثر کالاهای دیگه ، در ایتالیا کمیاب بودند. کاتلی کار جدید خودش رو با یک دوچرخه برای شروع آغاز کرد.   خیلی زود ، حجم فروش او به اندازه کافی افزایش یافت تا به او امکان خرید اسکوتر رو بده.

کاتلی در اواسط دهه 1950 ازدواج کرد و همسرش در رشد و شکل گیری این تجارت  به او کمک بسیار زیادی کرد ، تا کاتلی بتونه به سرعت از دهه 1950 دامنه محصولات پزشکی و بهداشتی خود را گسترش بده.  شرکت چیکو همچنین ظرفیت تولید خودش رو گسترش داده و اولین کارخانه از سری کارخانه های جدید را در منطقه لمبارد ایتالیا تاسیس و افتتاح کرد.
مارک  چیکو به سرعت در ایتالیا گسترش پیدا کرد و به رشد خودش ادامه داد تا اینکه برند چیکو در تمامی زمینه های مرتبط با سیسمونی و لوازم کودک وارد شد و به تولید محصولات متنوع و گوناگون پرداخت. تا جایی که امروزه هلدینگ چیکو دارای 21 شعبه در جهان هستش که تنها 12 شعبه اون در اتحادیه روپا واقع شده.

فلسفه نام گذاری برند چیکو به زمانی بر میگرده که آقای کاتلی می خواست تولد پسر اول خودش به نام انریکو رو جشن بگیره، نام تجاری چیکو رو برای محصولات خودش انتخاب کرد. شاید در آن زمان کمتر کسی فکر می کرد که سالهای بعد نام چیکو به این میزان در جهان شناخته شده بشه و اکثر کودکان در جهان به نحوی از محصولات برند چیکو استفاده کنند.

پس از اینکه آقای کاتلی (بنیانگذار چیکو) در سال 2006 درگذشت، پسران او به نام های انریکو، میشل و فرانسسکا مسئولیت اداره هلدینگ تجاری پدر رو بر عهده گرفتن و شعب جدیدی در هند و روسیه و مکزیک و… راه اندازی کردن.

معرفی برند چیکو

محصولات تولیدی برند چیکو:

چیکو با دارا بودن بیش از 300 فروشگاه مستقیم در جهان و در بیش از 120 کشور، تونسته محصولات خودش رو به سراسر جهان ارسال کنه. محصولات تولیدی چیکو عبارتند از:

  • لوازم بارداری وشیردهی
  • غذای کودک
  • لوازم بهداشتی کودک
  • کالسکه و کریر چیکو
  • صندلی ماشین کودک
  • انواع تخت کودک و گهواره
  • انواع اسباب بازی
  • لباس کودک و کفش و چکمه
  • سایر لوازم سیسمونی کودک

این شرکت به دلیل داشتن واحد تحقیق  و توسعه بسیار قوی، تقریبا سعی کرده تمامی محصولات مورد نیاز والدین رو متناسب با تمامی سنین کودکان تولید و ارائه کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *