هنگام خرید صندلی ماشین چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

صندلی ماشین و کالسکه و کریر دست دوم | نی نی دیجی

چند نکته مهم در انتخاب صندلی ماشین کودک:

امروزه تمامی صندلی ماشین های کودک موجود در بازار از استاندارد های اساسی ایمنی برخوردارند. اما در انتخاب صندلی ماشین برای کودک عوامل دیگری هم اهمیت و نقش دارند. اعم از قیمت، سبک زندگی، برنامه های خانوادگی و حتی اندازه اتومبیل شما می تونه در این خصوص تعیین کننده باشه.

صندلی عقب اتومبیل شما برای نصب صندلی ماشین کودک چقدر جا داره؟

برخی از صندلی های اتومبیل بسیار بزرگتر از بقیه هستند و اگر در حال رانندگی با وسیله نقلیه کوچکتری هستید ، ممکنه فضای قرارگیری صندلی کودک بسیار فشرده و تنگ باشه. قبل از خرید، فضای خودتون رو اندازه گیری کنید (و سایر مسافران رو هم در نظر بگیرید) ، مطمئن بشید که فضای کافی برای نصب صندلی ماشین و کودک برای جا دادن دارید. مثلا تجربه نشون داده با نصب صندلی ماشین در عقب خودرو پژو 206 عملا امکان نشستن 2 نفر انسان بالغ دیگه علاوه بر کودک نشسته روی صندلی، در عقب خودرو نیست.

آیا به بیش از یک صندلی ماشین کودک نیاز دارید؟

اگر شما و همسرتان با وسایل نقلیه جداگانه رانندگی می کنید ، ممکنه تصور کنید که برای هر وسیله نقلیه، یک صندلی ماشین کودک جداگانه نیاز دارید. اما  می تونید به جای خرید دو صندلی ماشین در عوض یک صندلی ماشین بخرید و در صورت لزوم بین ماشین ها جابجا کنید. اگر برای این منظور دنبال صندلی ماشین می گردید حتما صندلی را انتخاب کنید که نصب اون آسون باشه و نسبتا سبک باشه.

کودک شما چند سالشه و تا چه مدت می خواهید از این صندلی ماشین استفاده کنید؟

نکته خیلی مهم در انتخاب صندلی ماشین توجه به برچسب تحمل وزن روی صندلی هستش. زمانی که کودک شما نوزاد باشه حتما باید صندلی را انتخاب کنید که از 0 کیلو یا بدو تولد قابل استفاده باشه. اما اگر کودک شما سن بیشتری داشت و حدود 6 سالگی بود باید با توجه به وزن و جثه کودک صندلی را انتخاب کنید که قابلیت تحمل وزن تا 25 کیلو یا حتی 36 کیلو رو هم داشته باشه. برخی از صندلی های کودک هم هستن که اصطلاحا  به اونها کارسیت نوجوان گفته میشه، که برای کودکانی که در سنین مدرسه هستن قابل استفاده هستش. باید به این موضوع هم کاملا توجه کرد. چرا که تولید کننده های صندلی ماشین بر اساس استانداردهای موجود صندلی ماشین کودک با قابلیت تحمل وزن های مختلف رو طراحی و به بازار ارائه میدن.

دقت در نصب و ایمنی صندلی ماشین کودک:

دفترچه راهنما را بخوانید، و دستورالعمل های نصب را دنبال کنید تا مطمئن بشید صندلی ماشین شما به درستی نصب شده و برای نوزاد امن است. مطمئن بشید که کودک شما متناسب با دستورالعمل های قد و وزن روی صندلی ماشینه و در صورت لزوم صندلی را تعویض کنید یا اون در حالت مناسب قرار بدید. به یاد داشته باشید، درسته که بسیاری از بچه ها  با سوار شدن روی صندلی ماشین خوابشان می برد ، ولی صندلی ماشین کودک مکان مطمئنی برای خواب نیست و برای خواب طولانی مدت باید کودک رو به تخت منتقل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *