تخت پارک دست دوم | نی نی دیجی

اهمیت ایجاد یک محیط خواب امن برای کودک شما:

عادت های خوب خوابیدن برای سلامتی جسمی و عاطفی کودک مهمه .یکی از موارد مهم در ایجاد عادت های خوب خواب ، ایجاد محیط خواب مناسبه، جایی که کودک شما می خوابه ، اعم از نوع تخت یا بالشت، نوع تشک و غیره.

همچنین ایجاد یک محیط خواب ایمن خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) را کاهش میده ، این زمانی هستش که زندگی نوزاد کمتر از یکسال، هنگام خواب به خطر می افته. در این بین باید بدونید که خواباندن کودک به پشت خطر ابتلا به SIDS  را کاهش میده.

متخصیص اطفال توصیه می کنن نوزادان زیر یک سال در تختخواب هایی که از استانداردهای ایمنی کافی برخوردار هستند ، به پشت خوابانده بشن . حتی المقدور نوزادان نباید در تختخواب والدین خودشون بخوابند، چون تخت بزرگسالان برای نوزادان ایمن نیست .  بسیاری از مطالعات در مقیاس بزرگ نشان داده که استفاده از تختخواب بزرگسالان می تونه نوزادان را بیشتر در معرض گرفتاری و خفگی قرار بده. همچنین استفاده از کریر هم برای خواب طولانی مدت توصیه نمیشه.

اگر می خواهید کودک شما در طول شب در نزدیکی شما باشه ، می توانید تختخواب کودک را در اتاق خود ، کنار تخت خودتون قرار بدید.  که این امر باعث میشه تا هم خطر کمتری برای کودک وجود داشته باشه و هم مادر نسبت به شیردهی نوزادش در طول شب احساس راحتی بکنه.

تعدادی از دستور العمل هایی که به مادران توصیه میشه حتما مد نظر داشته باشن به شرح ذیل هستش:

  • برای اولین سال زندگی کودک شما ، امن ترین مکان برای خوابیدن در گهواره کودک ، و رو به پشت هستش.
  • وقتی که کودک شما می تونه خود به خود برگرده ، نیازی نیست کودک را مجبور به حالت خواب رو به پشت کنید.
  • نوزادان هرگز نباید روی بالش ، تشک بادی ، تختخواب ، کوسن ، مواد نرم یا ملافه های خیلی نرم بخوابند. حتی هنگام مسافرت ، کودک شما باید مکانی امن برای خوابیدن داشته باشه. از صندلی ماشین کودک و ننو برای جایگزینی تخت نوزاد برای خواب کودک استفاده نکنید.
  • کودک باید در اتاقی ساکت ، تاریک و با دمای کمی خنک بخوابد.
  • لباس خواب کودک را در نظر بگیرید تا برای پوشاندن او نیازی به پتو نداشته باشید.
  • کودک خود را از دود سیگار دور نگه دارید. نوزادانی که مادران آنها در دوران بارداری سیگار می کشیدند و نوزادانی که پس از تولد همچنان در معرض دود قرار دارند ، در معرض خطر ابتلا به SIDS هستند.
  • هیچ وقت اجازه ندید کودک روی تنه مبل یا صندلی به تنهایی بخوابد. این خطر خفگی و حتی افتادن رو افزایش میده.
  • اطمینان حاصل کنید که گهواره کودک شما از استانداردهای ایمنی کامل برخوردار هستش.
  • کودک خود را رو به پشت و روی یک سطح صاف و نرم بخوابانید.
  • بطری شیر یا آب رو داخل گهواره و تخت کودک خودتون نزارید.
  • سعی کنید زمان خواب و ساعت خواب هر روز ، حتی آخر هفته ها ، دارای نظم مشخص باشه.
  • 10 دقیقه تا 30 دقیقه کنار بگذارید تا کار خاصی با کودک خود قبل از خواب انجام دهید. بسته به سن کودک شما ، می تونه یک صحبت آرام ، بازی آرام یا خواندن کتاب داستان باشه.
  • به کودک خودتون اجازه بدید خودش بتونه بخوابه و برای خوابیدن نیاز به حضور پدر و مادر و… نداشته باشه. و به راحتی خواب آرامی رو تجربه کنه.
تخت پارک دست دوم | نی نی دیجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *